Media berichten van te water raking, (bijna) verdrinking en onderkoeling van JUNI 2019

JUNI 2019

Zondag 16 juni

Zwembad de Vrijbuiter gesloten na twee reanimaties

72-jarige man gereanimeerd in Westlands zwembad

Man verdronken in de buurt ouderlijk huis

Zondag 2 juni

Zwemmer in Boonervliet wordt onwel en verdrinkt

Zaterdag 1 juni

Student die van brug in de Maas sprong overleden.

Zondag 16 juni

Zwembad de Vrijbuiter gesloten na twee reanimaties

Almere - zondagmiddag is Zwembad de Vrijbuiter in Almere Buiten eerder gesloten nadat twee personen vlak na elkaar gereanimeerd moesten worden. Beide personen zijn met de ambulance en met hartslag naar het ziekenhuis gebracht.

Het zwembad is eerder dicht gegaan omdat het personeel deze gebeurtenissen moest verwerken en daardoor geen alert toezicht meer kunnen houden. Het is vrij ongewoon dat men 2 reanimaties achter elkaar heeft in een zwembad.

Zaterdag 15 juni

72-jarige man gereanimeerd in Westlands zwembad

’s Gravenzande - donderdagavond rond 20.30 uur is in zwembad Maesemunde een 72-jarige man gereanimeerd. Bij binnenkomst voelde de man zich al niet goed, hij dacht dat dit tijdens het zwemmen wel over zou gaan. Korte tijd later werd de man onwel en is direct uit het water gehaald door medewerkers.

Op het zwembadperron werd de man direct gereanimeerd door dienstdoend personeel en een aanwezige zwemmer van de reddingsbrigade. Gealarmeerd hulpdiensten waren snel ter plaatse met 2 politieauto’s en ambulances. De trauma heli met arts was eveneens snel ter plaatse.

Hulpdiensten zijn zeker 30 minuten met het slachtoffer bezig geweest. Rond 21.15 uur is de man per ambulance met de trauma arts naar het ziekenhuis vervoerd. Alle hulp heeft helaas niet mogen baten, de man is in het ziekenhuis overleden.

Zaterdag werden de medewerkers die de eerste hulp hebben verleend in het zwembad door de familie bedankt met een mooie kaart en wat lekkers. Hun inzet werd gewaardeerd en de zwembadmedewerkers is de familie zeer erkentelijk.

Man verdronken in de buurt ouderlijk huis

Papekop- Zaterdagavond is een 35-jarige man verdronken in de buurt van zijn ouderlijk huis. Hulpdiensten werden zaterdagavond even na 20.00 uur opgeroepen naar de Papekopperdijk in Papekop, ook een traumahelikopter werd opgeroepen.

De man was rond 19.30 uur als vermist gemeld. Door nog onbekende oorzaak is de man te water geraakt. Duikers van de brandweer vonden de man in het water. Hulpdiensten hebben de man nog gereanimeerd, helaas tevergeefs.

Zondag 2 juni

Zwemmer in Boonervliet wordt onwel en verdrinkt

MAASSLUIS- Een zwemmer in de Boonervliet is vanmorgen rond 08.15 uur verdronken in het water van de Boonervliet ter hoogte van de Kortebuurt in Maasland, op de grens met Maassluis. De drenkeling is vermoedelijk onwel geworden en verdronken. Voorbijgangers zagen de man drijven, hebben alarm geslagen en de man op de kant gekregen.

De redders zijn direct gestart met het reanimeren van de drenkeling.Twee ambulances en de trauma heli werden ingezet, de brandweer werd opgeroepen om een hek open te knippen. Alle hulp kon niet meer helpen, de man was reeds overleden.

Zaterdag 1 juni

Student die van brug in de Maas sprong overleden.

MAASTRICHT – De student die vrijdagochtend met een ander in Maastricht van de Wilhelminabrug in de Maas was gesprongen, is in de nacht van vrijdag op zaterdag in het ziekenhuis overleden. Aanvankelijk werd gezegd dat de man na enige tijd zoeken dood uit het water was gehaald, maar zei korte tijd later dat de student was gereanimeerd en naar het ziekenhuis was gebracht.

De studenten sprongen vrijdag rond 8.15 uur van de brug. Eén van de twee zwom zelf naar de kant, de ander kwam niet boven. Hulpdiensten begonnen daarna een zoekactie naar de vermiste man. Hij werd enige tijd later aangetroffen en met spoed naar het ziekenhuis gebracht. De man die zelf naar de kant zwom, is nagekeken door ambulancepersoneel en heeft aan de politie verklaard dat hij had gedronken.