Media berichten van te water raking, (bijna) verdrinking en onderkoeling van MEI 2019

MEI 2019

Zaterdag 11 mei

73-jarige Haarlemmer verdronken in haven Enkhuizen

Zaterdag 4 mei

18-jarige Minka alsnog overleden aan verdrinking in zwembad

Zaterdag 11 mei

73-jarige Haarlemmer verdronken in haven Enkhuizen

ENKHUIZEN Zaterdagavond rond 21.30 uur is in de Compagniehaven in Enkhuizen een lichaam gevonden. Na alarm kwamen diverse hulpdiensten ter plaatse, ook een traumaheli werd gealarmeerd. Het 73-jarige slachtoffer uit Haarlem was helaas al overleden toen hij uit het water was gehaald. Het bleek te gaan om een noodlottig ongeval.

Zaterdag 4 mei

18-jarige Minka alsnog overleden aan verdrinking in zwembad

Vrijdagmiddag 26 april is in het zwembad van camping De Pampel de 18-jarige Minka uit Hilversum verdronken. Drie meisjes sloegen alarm bij de receptie nadat zij vanaf de glijbaan in het 1.40 meter diepe zwembad op een levenloos lichaam gestuit.

Aanwezige recreatie medewerkers hebben haar uit het water gehaald en zijn direct begonnen met reanimatie. Dit is later overgenomen door gealarmeerde hulpdiensten. De jonge vrouw ging met een hartslag de traumahelikopter in en naar het ziekenhuis.

Personeel van de camping is erg terneergeslagen door dit nieuws. Juist een jonge vitale vrouw zou dit moeten redden. Helaas heeft het langdurig zuurstoftekort te veel schade veroorzaakt waardoor zij alsnog is overleden. De Stichtse Vrije school waar Minka examen VWO zou doen, deelt met de leerlingen in het rouwproces.