Media berichten van te water raking, (bijna) verdrinking en onderkoeling van NOVEMBER 2018

NOVEMBER  2018

Zaterdag 11 november

24-jarige Pool verdronken in auto in Noordhollandsch Kanaal Koedijk

Vermiste man aangespoeld op strand Monster

39-jarige man verdronken bij auto te water in Rijn

Donderdag 1 november

Vermiste Amstelvener dood in water naast auto

Zaterdag 11 november

24-jarige Pool verdronken in auto in Noordhollandsch Kanaal Koedijk

KOEDIJK Zaterdagochtend rond 05.30 uur is een 24-jarige Poolse bestuurder na een botsing in het Noordhollandsch Kanaal beland en verdronken. Vermoedelijk is de man tegen een betonblok gebotst op de Kanaaldijk in Koedijk en het water ingereden. Alle hulp kwam te laat voor het slachtoffer.

Vermiste man aangespoeld op strand Monster

Ter Heijde Zaterdagochtend rond 08.00 uur is de Monsterse reddingsbrigade gealarmeerd voor het bergen van een stoffelijk overschot. Het bleek te gaan om de man die sinds 2 november werd vermist. Toen werd er kleding op het strand van Scheveningen gevonden. Een grote zoekactie bleef toen zonder resultaat.

39-jarige man verdronken bij auto te water in Rijn

ARNHEM Zaterdagochtend rond 01.45 uur is een 39-jarige man verdronken nadat hij met auto van de Rijnkade afrolde. Het slachtoffer zat samen met een vrouw in de auto, deze wist zich wel te redden. Vermoedelijk hebben ze niet gemerkt dat de auto langzaam van de kade rolde.

Een getuige die dit zag gebeuren heeft 112 gebeld. Hierop reageerde de hulpdiensten alert, inclusief de trauma heli. Brandweer duikers hebben de man uit de auto bevrijd en nog getracht te reanimeren. Helaas kwam alle hulp te laat en bleek de drenkeling overleden.

Donderdag 1 november

Vermiste Amstelvener dood in water naast auto

WAVERVEEN Donderdag rond 07.15 uur is een lichaam in het water aangetroffen door voorbijgangers. Zij sloegen alarm toen ze een auto in het riet langs de waterkant zagen. Hulpdiensten met duikers van de brandweer waren snel ter plaatse maar hulp bleek te laat. De man bleek overleden.

Het ongeval vond plaats tussen Waverveen en Ouderkerk aan de Amstel. Het lichaam blijkt van de 82-jarige Sjaak van den Berg uit Amstelveen. Het lichaam lag naast de auto in het water. De 82-jarige Sjaak werd sinds dinsdag vermist.