Media berichten van te water raking, (bijna) verdrinking en onderkoeling van FEBRUARI 2018

FEBRUARI 2018

Donderdag 15  februari

Drenkelinge bij Hoedekenskerke verdronken

Dinsdag 13 februari

57-jarige Boxtelaar verdronken in de Dommel

Zondag 11 februari

Twee man verdronken bij auto te water Duinrell

Woensdag 7  februari   Lichaam Zoutelande is van verdronken 76-jarige Middelburger

Maandag 5 februari

58-jarige Voorburger verdronken in Den Haag

Donderdag 1 februari

Dode gevonden in Scheveningse Buitenhaven

Donderdag 15  februari

Drenkelinge bij Hoedekenskerke verdronken

HOEDEKENSKERKE - Een vrouw is overleden nadat zij donderdagochtend in het water bij de haven terecht was gekomen. De KNRM haalde haar rond 9.30 uit het water in de buurt van de Bakendorpseweg en de zeedijk. Hulpverlening mocht niet meer baten.

Dinsdag 13 februari

57-jarige Boxtelaar verdronken in de Dommel

BOXTEL - Dinsdagmiddag rond 14.00 uur vond een voorbijganger een lichaam in rivier de Dommel in Boxtel. Het blijkt om 57-jarige man uit Boxtel te gaan. Hij was maandag voor het laatst levend gezien tijdens het carnaval in Boxtel. Uit onderzoek bleek dat de man per ongeluk te water moet zijn geraakt en verdronken.

Zondag 11 februari

Twee man verdronken bij auto te water Duinrell

Zondagochtend om 03.15 uur kregen hulpdiensten melding dat bij Duinrell een auto met inzittenden te water was geraakt. Brandweerduikers wisten één persoon, die zelf uit het voertuig was gekropen aan wal te helpen. De andere twee personen werden door de brandweer uit de auto bevrijd en zijn al reanimerend naar het ziekenhuis vervoerd waar zij zijn overleden.

De slachtoffers woonden alle drie tijdelijk op het vakantiepark. In de wintermaanden verhuurt Duinrell de huisjes voor langdurige periode aan mensen die in de buurt werken. Het ongeval vond plaats op de afgesloten parkeerplaats, het is een eenzijdig ongeval.

Woensdag 7  februari

Lichaam Zoutelande is van verdronken 76-jarige Middelburger

ZOUTELANDE - Het lichaam dat woensdagavond op het strand van Zoutelande is aangespoeld is van 76-jarige man uit Middelburg. De politie kreeg woensdagavond rond 18.20 uur melding van een stoffelijk overschot ter hoogte van de boulevard. Na schouwing bleek de man verdronken, er is geen sprake van een misdrijf.

Maandag 5 februari

58-jarige Voorburger verdronken in Den Haag

Den Haag – maandagmiddag heeft een voorbijganger een lichaam aangetroffen in het water langs de Benoordenhoutsweg. Het blijkt te gaan om een 58-jarige man uit Voorburg. De man werd sinds zondagmiddag vermist en men was al op zoek naar de man. Het lichaam is geborgen en zal verder worden onderzocht.

Donderdag 1 februari

Dode gevonden in Scheveningse Buitenhaven

DEN HAAG - In de Buitenhaven op Scheveningen is donderdagavond rond 21.30 uur een overleden persoon aangetroffen. Het lichaam lag op het kleine strandje bij het Zuidelijk Havenhoofd en leek een zwemvest te dragen. De politie laat weten dat er geen misdrijf is gepleegd en dat de persoon mogelijk door onderkoeling en/of verdrinking is overleden.